همشهری آنلاین: امروز هزاران مادر در سراسر جهان روایت آزادی‌خواهی آل محمد (ص) را در مکتب علی اصغر (ع) آموختند و فرزندن‌شان را نذر یاری حضرت مهدی (عج) کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی

به گزارش ایکنا، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، در بیش از سه هزار و 500 نقطه از جهان، مادران فرزندان شیرخوار خود را در آغوش گرفتند و برای آموختن درس آزادی‌خواهی پای روایت شهادت شیرخواره دشت کربلا نشستند، نشاندند، شنیدند، آموختند و عمل کردند.

مراسم شیرخوارگان حسینی برای سیزدهمین سال پیاپی امروز در سراسر جهان برگزار شد تا نشان دهد، آزادی‌خواهی کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، باید کودکان را از همین حالا از همین شیرخوارگی آزادی‌خواه و حق‌طلب بار آورد.

مادران در ایران و بیش از 40 کشور جهان برای شنیدن روایتی از کربلا با محور شهادت مظلومانه علی اصغر (ع) گرد هم آمدند و روایت کربلا را این بار با محور شهادت شش ماهه امام حسین (ع) شنیدند. در این مراسم شیرخوارگان لباس‌هایی به رنگ سبز علوی به نشانه ولایت امیرالمومنین علی (ع) بر تن و سر بند سرخ یا صاحب الزمان (عج) به نشانه دعا برای ظهور امام زمان (عج) بر سر داشتند.

در این مراسم پس از مدیحه‌سرایی، عزاداری و روایتگری شهادت حضرت علی اصغر (ع) سوگندنامه ویژه مراسم قرائت شد و مادران فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) کردند.

همهمه مادران که نذر نامه می‌خوانند، بچه‌هایی که همه سربند سرخ یا صاحب‌الزمان (عج) دارند و پدرانی که بیرون سالن همنوا با مادران و کودکان به عزاداری مشغولند همه و همه بوی ظهور می‌دهد، عطر مهیا شدن آن 313 نفری که صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین (ع) را که همیشه جاوید تاریخ بلند بود را شنیدند و به یاری فرزند و منتقم خون حسین (ع) شتافتند.

  • محفل شیرخوارگان حسینی در حرم ثامن‌الحجج

به گزارش رسا، باشکوه‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی به طور همزمان با بيش از سی هزار نقطه جهان اسلامی، در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) برگزار شد. صحن و سرای رضوی امروز به یاد حضرت علی اصغر؛ طفل شش ماهه سیدالشهدا (ع) میزبان یکصد هزار مادر و فرزندانی بود که لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ به تن داشتند و با سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) مزین شده بودند.

ايكنا نوشت: امروز حرم حضرت فاطمه معصومه (س) مملو از مادرانی بود که با حضور در همایش شیرخوارگان حسینی ضمن ابراز همدردی با مادر حضرت علی اصغر (ع) نوزادان خود را نذر قیام حضرت مهدی (عج) کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله فاطمی‌نسب در این مراسم با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر (ع) در کربلا سندی بر مظلومیت امام حسین (ع) در طول تاریخ بود، خاطرنشان کرد: پیام مادران در این همایش این است که اگر ما در واقعه کربلا نبودیم اما بعد از 1400 سال آمده‌ایم تا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) لبیک بگوییم.

وی با بیان اینکه این نوزادان در واقع سربازان امام زمان (عج) خواهند بود، تصریح کرد: مادران باید توجه داشته باشند که محبت اهل بیت (ع) را به گونه‌ای در وجود کودک خود نهادینه کنند که همواره برای سربازی امام عصر (عج) آماده باشند.

کد خبر 310552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha